Τα Προϊόντα μας

Αποκατάσταση

Η διαδικασία της αποκατάστασης

Η ομάδα αποθεραπείας σας θα αποφασίσει πότε μπορείτε να αρχίσετε εντατική αποκατάσταση με βάση την πρόοδο της ανάρρωσής σας. Κατά τη διαδικασία αποκατάστασης σας, θα σας τοποθετήσουν σε μια πρόθεση προσαρμοσμένη στις συγκεκριμένες ανάγκες σας. Κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης θα μάθετε πώς να φροντίσετε κατάλληλα το κολόβωμά σας καθώς και το υπόλοιπο σώμα σας.

 

Πριν φορέσετε μια πρόθεση, το κολόβωμά σας πρέπει να θεραπευθεί και να διαμορφωθεί κατάλληλα. Αυτό σημαίνει ότι έχει περιοριστεί στο ελάχιστο το μετεγχειρητικό οίδημα.

Drawing shows how to stretch the hip.

 

Μόλις το κολόβωμά σας έχει διαμορφωθεί σωστά και μπορεί να αντέξει το βάρος, μπορεί να τοποθετηθεί μια προσωρινή πρόθεση. Στη συνέχεια θα αρχίσετε να εξασκείστε χρησιμοποιώντας το πρόσθετο μέλος. Για αρχή θα πρέπει να αφομοιώσετε τη διαδικασία εφαρμογής και αφαίρεσης του τεχνητού μέλους καθώς και να το προφυλάσσετε. Αργότερα, θα μάθετε πώς να περπατήσετε με την πρόθεση (κατάρτιση βηματισμού).

 

Η τοποθέτηση προσθετικού μέλους

 

Μετά τον ακρωτηριασμό πρέπει να εφοδιαστείτε με την καλύτερη πρόθεση που θα καλύπτει τις ανάγκες σας.

Στοιχεία που επηρεάζουν την επιλογή του κατάλληλου μέλους για σας είναι το επίπεδο της φυσικής κατάστασης και υγείας, το επίπεδο ακρωτηριασμό, οι απαιτήσεις σας από μία πρόθεση καθώς και το επαγγελματικό και ιδιωτικό περιβάλλον σας.

 

Drawing shows how to stretch the hip with a hip ex amputation level.

 

Η πρόθεσή σας θα σας βοηθήσει να ανακτήσετε ένα σημαντικό μέρος της κινητικότητάς σας και θα συμβάλει σημαντικά στην ικανότητά σας να διαχειρίζεστε τη ζωή σας χωρίς βοήθεια από άλλους. Φορώντας μία πρόθεση, αποφεύγετε ορθοστατικά προβλήματα και προβλήματα ισορροπίας που μπορεί να προκύψουν από την έλλειψη ακρωτηριασμένου μέλους. Επιπλέον, αποφεύγετε την καταπόνηση και μακροπρόθεσμη ζημία του καλού σας ποδιού.

 

Μόλις το κολόβωμά σας έχει ολοκληρωθεί και είστε σε καλή υγεία, η διαδικασία τοποθέτησης της πρόθεσης θα αρχίσει. Ακόμη και πριν από αυτό το στάδιο, ο προσθετικός σας θα συναντηθεί μαζί σας για να καταλάβει ακόμη καλύτερα τις ανάγκες και τις επιθυμίες σας. 

 

Μια προσωρινή πρόθεση σάς δίνει τη δυνατότητα να σταθείτε και να περπατήσετε από νωρίς. Επιπλέον, βοηθάει τον προσθετικό σας να καταλαβαίνει τις ανάγκες σας, γεγονός που του παρέχει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το ποια είναι τα κατάλληλα προσθετικά εξαρτήματα για εσάς. Στη συνέχεια θα κατασκευαστεί η προσωρινή σας θήκη προσαρμοσμένη στις μοναδικές ανάγκες σας. Η σωστή προσαρμογή της θήκης είναι εξαιρετικά σημαντική – ακριβώς όπως ένα παπούτσι, αν δεν ταιριάζει καλά δεν θα είστε σε θέση να περπατήσετε σωστά – .

 

Εξίσου σημαντική είναι η ευθυγράμμιση της πρόθεση, η οποία μπορεί να καθορίσει αν περπατάτε σωστά, αποτελεσματικά και άνετα.

 

Μπορεί να τροποποιείτε τακτικά η θήκη πρόβας έτσι ώστε να βεβαιωθεί ότι η θήκη και η ευθυγράμμιση είναι σωστή. Να είστε υπομονετικοί καθώς ο προσθετικός σας εργάζεται σκληρά για να βεβαιωθεί ότι όλα λειτουργούν όσο το δυνατό καλύτερα.

 

Η λειτουργικότητα που παρέχεται από τα προσθετικά εξαρτήματα (θήκη, γόνατα, πέλματα) μπορεί να ποικίλει πολύ. Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ σημαντικό να γίνει η σωστή επιλογή εξαρτημάτων. Αυτά τα στοιχεία και η στοχευμένη εκπαίδευση στο πώς να χρησιμοποιηθούν είναι καθοριστικοί παράγοντες για να πετύχετε τους στόχους σας.

 

 

Εξάσκηση στη χρήση του προσθετικού μέλους

 

Ο προσθετικός σας θα σας βοηθήσει να μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε την πρόθεση σας σωστά. Αυτό περιλαμβάνει την τοποθέτηση και αφαίρεση της πρόσθεσης, να σηκωθείτε, να καθίσετε, να ισορροπήσετε και να περπατήσετε σωστά

Drawing shows how to train the abductors muscle.

Ο στόχος της αποκατάστασης είναι να σας βοηθήσει να αποκτήσετε όσο το δυνατόν περισσότερη κινητικότητα και ανεξαρτησία.

Τοποθέτηση και εξαγωγή της πρόθεσης

 

Σημαντική καθημερινή διαδικασία είναι να βάζετε (donning) και να βγάζετε (doffing) την πρόθεση. Συγγενείς ή φίλοι μπορεί να χρειαστεί να σας βοηθήσουν αρχικά, αλλά ο στόχος είναι να είστε σε θέση να το κάνετε αυτό μόνοι σας.

 

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι να εφαρμογής της πρόθεσης ανάλογα με τον τύπο της πρόθεσης που έχετε και την κατάσταση του κολοβώματος. Ο προσθετικός σας θα σας υποδείξει τον καταλληλότερο.

 

Drawing shows how to train the pelvis.

 

Έχετε ήδη μάθει να φροντίζετε το κολόβωμά σας, αλλά και η πρόθεση σας πρέπει φροντίζεται καθημερινά. Σκουπίστε το εσωτερικό της θήκης με ένα υγρό ύφασμα για να καθαρίσετε τον ιδρώτα. Διατηρώντας καθαρή την επιφάνεια επαφής με το κολόβωμα βοηθά να αποφύγετε ερεθισμούς του δέρματος. Αν φοράτε κάλτσα σιλικόνης, παρακαλούμε να την φροντίσετε για το καθημερινά σύμφωνα με τις οδηγίες.

 

 

Προπόνηση: Βάδιση σε επίπεδη επιφάνεια

 

Μόλις αισθάνεστε ασφαλείς χρησιμοποιώντας την πρόθεση σας, μπορείτε να αρχίσετε με τις ασκήσεις βάδισης. Θα εργαστείτε για τη βελτίωση της ισορροπίας και του συντονισμού, τη μεταφορά επαρκούς βάρους προς την πλευρά της πρόθεσης και για τη διατήρηση ευθυγραμμισμένης της λεκάνη σας και του κορμού σας.

 

  Orthopedic technician explains the treatment cycle and solutions to a patient.

 

Κατ 'αρχάς θα μάθετε να μετατοπίσετε το σωματικό βάρος σας, ενώ χρησιμοποιείτε τις παράλληλες μπάρες και να στέκεστε στο ένα πόδι. Θα πρέπει να μάθετε να εμπιστεύεστε την πρόθεσή σας, και όχι να ρίχτετε το συνολικό βάρος στα χέρια σας και στο καλό σας πόδι. Αφού έχετε αποκτήσει αυτοπεποίθηση στη βάδιση στις μπάρες, θα αρχίσετε να περπατάτε σε ανοιχτό χώρο με κάποιο βοήθημα (περιπατητήρας, βακτηρίες). Στόχος είναι σταδιακά  να μειωθεί η ανάγκη σας για βοηθήματα βάδισης.

 

Προπόνηση: Βάδιση σε κεκλιμένες επιφάνειας και σκάλες

 

Σε οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή της ημέρας είναι βέβαιο ότι θα συναντήσετε εμπόδια, όπως κράσπεδα, σκαλιά στο σπίτι, κεκλιμένες επιφάνειες και ούτω καθεξής.

 

  Therapist explains the rehabilitation exercise how to go down stairs.

 

Εδώ, τα συστατικά πρόθεσή σας είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, δεδομένου ότι διαφορετικές αρθρώσεις γονάτου απαιτούν διαφορετικές τεχνικές βάδισης. Σωστή τοποθέτηση του πέλματος ή η χρήση κουπαστής, για παράδειγμα, παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο.

 

Προπόνηση: Sitting down and standing up

 

Μετά το βάλε – βγάλε την πρόθεσης, να κάθεστε και να σηκώνεστε είναι η επόμενη καθημερινή κίνηση που πρέπει να εμφυσήσετε.

Θα πρέπει να τοποθετήσετε το βάρος εξίσου και στα δύο πόδια, ενώ κάθεστε και σηκώνεστε και με κνημιαίες προθέσεις.

 

Therapist explains the rehabilitation exercise how to sit down.

 

Οι ασκήσεις για το σκοπό αυτό βασίζονται και πάλι στα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν στην πρόθεση σας. Για παράδειγμα σε μηριαίους ακρωτηριασμούς η χρήση της ηλεκτρονικής άρθρωσης γόνατος C-Leg, σας υποστηρίζει στο κάθισμα ρίχνοντας βάρος και στα δύο πόδια. Αυτό είναι ένας σημαντικός παράγοντας στη μείωση της καταπόνησης με το υγιές πόδι.




Κλεάνθους 4, Θεσσαλονίκη, 54642
t. 2310233723 f. 2310868071

Login Υπενθύμιση κωδικού 

active³ 5.0 · © 2000 - 2015 IPS Ltd · Όροι χρήσης